Mutiara Kata

Thursday, April 16, 2009

keluarga besar suatu rahmat

. Thursday, April 16, 2009


salam aleik...


Rasulullah berbangga dengan umat yang ramai. Ini sesuai dengan hadis Rasulullah yang bermaksud “Hendaklah kamu bernikah kahwin, hendaklah kamu berketurunan. Saya berbangga dengan pengikut yang ramai.”

tu sbg satu mukaddimah untuk entry kali nie.. keluarga aku boleh dikatakan sederhana besar sizenya 13 orng kesemuanya.. alhamdulillah syukur sgt dengan nikmat nie..mana tidaknya, balik umah jer, riuh rendah gelak ketawa adik2..tambah2 lagi kehadiran anak buah yg tersangat laa buas n nakal, barangkali mengikut perangai bapaknya... kat sini aku ingin berkongsi sedikit gambar2 keluarga aku...yang ada hanyalah keluarga disebelah mak, sbb ntahlah kebersamaan dengan keluarga disebelah mak lebih erat berbanding disebelah ayah.. nak diceritakan keluarga mak, majoritinya berkahwin awal,..paling lewat pun yg mak bagitau time umur
24 thn.. waa..nie buat jeles n tercabar nie..hehe..xde laa, jodoh pertemuan di tangan Allah... mak aku pun kahwin time umur 19 thn..ishkk, muda nya mak..hihi.. itulah satu kelebihan berkahwin awal, di mana si ayah n mak dpt membimbing anak2 mereka sehingga umur yg cukup untuk mereka berfikir yg mana baek maupun yg batil.. dengan kata mudah, si ayah n mak dpt meluangkn masa yg byk untuk mendidik anak2 mereka....


















0 comments:

 
Namablogkamu is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com