Mutiara Kata

Saturday, September 20, 2008

Perancanganku..

. Saturday, September 20, 2008



Bile bercakap pasal perancangan nie..maka berpuluh2 laa duk lam minda separa sedar aku nie,,hihi…begitu byk sgt..tp xper, bak kata lam sbuah buku tuu.. berangan –angan laa kamu kerna angan-angan itu memberi momentum tuk membina semangat dalaman… tp kena diingatkn disini..angan-angan tuu bkn angan2 mak jenin..huhu… angan2 yg tidak mustahil kite leh lakukan n biarlaa realistic kan??...

salah satu drpd perancagan aku adalah bergelar status “engineer”..yelaa dh ambik kos “bachelor of mechanical with manufacturing” so nak xnk..kena laa jd engineer dulu skejap..hihi.. yg kedua nye, aku nk smbung pengajian aku ke peringkat masters n then sambung lagi ke peringkat pHD.. buat mase skg, aku lebih suke menyenaraikan perancangan nie spy lebih steamed up…bukan ape, terus terang aku ckp..diri nie kadang2 terlalu mengikut zone skeliling,,,hihi..yelaa, kdng2 terlalu blur mengenai time management..tut..tutt..dah abis 24 jam masa belalu..hasil nyer?? Nothing..

itu laa yang paling aku kesal dgn diri aku..kdng2 aku lebih bersikap tuk mencela diri spy benda yg same xberulang…n paling menarik dalam stategi planning aku adalah…bile umor turn on 28 thn..aku dh bergelar jutawan…means that, dalam jangka mase mulai skg..aku plan byk benda yg perlu aku lakukan.. dan mengikut calculation yg aku buat, at least pendapatan bulanan aku RM 12K above to reach the aim..nothing impossble jika ade kesungguhan, keghairahan yg memuncak2, n last but no least kena sedar semuanya datang drpaNya..

0 comments:

 
Namablogkamu is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com