Mutiara Kata

Saturday, September 20, 2008

hari-hari yang tension....

. Saturday, September 20, 2008


Subhanallah..ntah kenapa arini terasa banyak sangat masalah..seolah-olah masalah ini tiada penyelesaian nya…kenapa begitu cetek pemikiran aku tentang “ masalah”…. Sebenarnya, ape yang perlu kite tidak terlalu memikirkan masalah, masalah ini, dan masalah itu…apa yang lebih penting adalah bagaimana kite mengatur langkah mengatasi masalah tersebut..apakah strategi,,,penyebab nye…ataupun kekuatan yang kite ade skg…


mungkin bg kite ini semua tidak penting tetapi kerana tiada strategi laa berapa orng diluar sana tewas dgn masalah mereka…bgitu juga dgn diri aku nie, aku sebenarnya tahu kebaikan perancangan…dan untuk perancangan lain2..tp sejauh mana aku bertindak mengikut perancangan trsebut…kadang2 perancangan itu mudah ttapi untuk melaksanakan terlalu payah..bak kata omputeh… planning is a important but action more important..failing to plan..plan to fail..huuu…


mungkin tiba mase nye kite mengubah cara kite melihat dunia skg….adakah perlu sikap bermalas-malasan skg?? Adakah perlu aku takut mahupun malu untuk mencuba sseuatu yang baru???...adakah sikap tidak serius aku nie boleh membawa kehidupan yg menjaminkan kebahgiaan… bila bercakap mengenai tidak serius…..tidak serius…tidak serius..maka byk laa perkara yg berlaku dlam khidupan aku nie..agak2 tidak serius hasilnyea.. terlalu byk… akademik? Projek tahun akhir aku?? Persahabatan?? Perancangan?? Ttg cinta barangkali??...huuu.. terlalu byk kalau nk di senaraikan…

0 comments:

 
Namablogkamu is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com