Mutiara Kata

Friday, October 24, 2008

25.10.2008

. Friday, October 24, 2008

allhamdulillah..bersyukur ke hadrat illahi kerana aku masih diberi nikmat iman dan islam..aku khuartir sekiranya bangkit nye aku dari lena, aku berada didalam kemungkaran Allah swt.. itu lah kalimah yang harus lahirkan dalam diri aku tanda kesyukuran aku atas nikmat yang terhingga.. setelah semalam mendengar forum drpd tokoh agama dan juga selebriti iaitu Pak Guru Haji Mohd Zuki as sajjad , Us. Asri Rabbani hati aku terusik dengan kata-kata mutiara mreka.. mreka lebih berpengalaman dan asam garam nye tentu byk..mengapakah tidak mengikut dan menilai stiap saranan,nasihat mereka..alangkah ruginye skiranya itulah pemikiran stiap jemaah yg hadir... dimanakah kebahagian yang sebenarnye yang dicari, adakah harta yg bertimbun, rumah besar dan juga pangkat jawatan yg disandang...ketahui lah itulah dunia..itulah kenikmatan dunia yg smentara... kata Pak Guru, kamu jadikan la jasadmu bersama dunia, tetapi kamu harus ingat.. hatimu hendaklah selalu ingat kepada pencipta kamu yakni ALLAH swt...kutiplaa segala knikmatan dunia ttp hati sentiasa ingat kepadaNya..
Banyakkan berzikir dan ingatkan Allah selalu. Dengan ini hati akan memperolehi ketenangan. Jangan selalu diselubungi rasa bersalah seperti merasakan diri terlalu jahat dan sebagainya. Lupakan semuanya. Buat yang baru.

0 comments:

 
Namablogkamu is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com